Pagina's

Het was geweldig: Engeland 2011

P1160390
Gisteravond ben ik weer teruggekomen uit Engeland! Ik zat een beetje te twijfelen of ik er wel iets over moest schrijven, maar het leek me toch wel leuk. Dit verslagje wordt wel een beetje anders:een beetje meer algemeen. Ik ga niet per dag beschrijven wat we precies hebben gedaan, omdat sommige dingen gewoon niet zo interessant zijn. Maar ik had nog steeds veel te vertellen, dus bereid je maar voor op weer een iets langer artikel!

De titel klopt helemaal: het was echt heel leuk. Ik heb heel veel gelachen en het was gewoon super gezellig. We gingen samen met een andere klas. Eerst wisten we niet zo goed wat we daarvan moesten verwachten, maar gelukkig waren ze heel aardig!

P1160392
Een kleine impressie van het weer de eerste dag: niet zo mooi. Gelukkig was het niet koud!

Ik verbleef in een gastgezinnen, samen met Stacey, Myrthe en Kim. We hebben heel veel gelachen en ahdden heel wat domme acties. Ook heb ik nog aardig wat geslapen! Ons gastgezin was gelukkig heel aardig! Het ontbijt/de lunch waren alleen wat minder en het avondeten was niet heel gezond, maar goed. Het is maar vijf daagjes en de maaltijden waren zo onregelmatig dat we sowieso wel allemaal ongezonde dingen tussendoor aten.

Niet alle activiteiten waren even leuk, maar dan maakten we er gewoon samen wat van.  Ik heb heel veel mensen uit de klas gesproken waar ik anders bijna nooit contact mee heb!  We kregen ook heel veel vrije tijd voor schoolbegrippen. Die tijd werd vooral besteed aan het zoeken van iets om te eten. Ook hebben we wat geshopt, maar ik heb niks gekocht. De busreizen waren ook heel leuk, soms wel een beetje te gezellig, maar wat wil je als de hele bus vol zit?

De hoogtepunten

Vrije tijd in Londen
We kregen anderhalf uur om te lunchen, en voor de mensen die niet naar het voetbalstadion gingen hadden  ‘s middags ook nog drieënhalf uur. We mochten alleen met de metro, maar ik en twee anderen waarmee ik ging shoppen waren al meteen kwijtgeraakt. Daar stonden we dan, op een metrostation zonder dat we wisten wat we moesten doen. Maar uiteindelijk kwamen we toch in  Oxford Street uit En het voelde zo goed om met z’n drieën door een wereldstad gelopen! Het was nog wel een heel gedoe om terug naar het verzamelpunt te komen: het overstapstation was vol. Je kon gewoon geen kant meer, de roltrap moest zelf uit en we konden de eerstvolgende trein niet meer in. Uiteindelijk hadden we ons in een trein gepropt en kon ik alleen nog maar lachen, eigenlijk was het wel een leuke ervaring!

We Will Rock You
Na het shoppen gingen we door naar de musical We Will Rock You! Het verhaal was een beetje saai maar de liedjes waren natuurlijk wel heel leuk. De hele terugreis werd er keihard gezongen. Om twaalf uur gingen we allemaal zingen voor Stacey, die jarig was.

P1160408
Punting in Cambridge
Woensdag gingen we naar Cambridge. Ik vond het echt een heel gezellig stadje! De tour die we ‘s ochtends deden viel voor z’n tour wel mee, maar heel spectaculair was het niet. ‘s Middags gingen we punten, een soort gondelvaren maar dan toch anders. Ik zat in de langzaamste boot maar dat maakte niets uit, het was echt heel grappig.

P1160535
St Paul’s Cathedral
Dit was aan het einde van de laatste dag in Londen. Dit was onze tweede kathedraal dus eigenlijk had niemand er echt zin in, maar je kon heel ver naar boven waar je een heel mooi uitzicht had over de stad. De trappen waren wel eng, maar het uitzicht was het wel waard!  Daarna was het alweer tijd om voor de laatste keer naar het gastgezin te gaan. Ik vond Londen trouwens veel leuker dan Berlijn. Op een of andere manier heeft het een veel leukere sfeer.

Vrijdag gingen we weer naar huis. De busreis was weer heel leuk en de bootreis gelukkig ook! Op de heenreis ging hij alle kanten op, maar deze keer bleef het lekker rustig. ‘s Avonds aten we als afsluiting met z’n allen bij McDonalds en toen gingen we toch echt langs de scholen. Het is zo snel gegaan, en ik besef het nog niet helemaal dat ik maandag gewoon weer op school zit.

Volgens mij is het wel duidelijk hoe ik het vond! Dit verslag is wel weer erg lang geworden, maar ik hoop dat jullie het op deze manier leuker vonden (in plaats van een en toen, en toen… stuk)!

Als allerlaatste wil ik ook nog even iedereen die mee was bedanken voor de geweldige week die ik heb gehad!