Pagina's

Nieuwe camera!

DSC_0285
Na negen maanden sparen heb ik hem dan eindelijk: de Nikon D3100! Rond mijn verjaardag, in juli, zat ik nog te twijfelen of ik een bijdrage voor een spiegelreflexcamera of een nieuwe iPod voor mijn verjaardag zou vragen en uiteindelijk ben ik toch voor de iPod gegaan. Maar dat betekende niet dat ik geen camera meer hoefde! Ik was mijn compactcamera die toen al drie jaar oud was toch wel behoorlijk zat. In december had ik dan eindelijk genoeg geld gespaard, maar toen ging de prijs 100 euro omhoog en moest ik nog langer wachten. Maar goed, ik heb hem nu!

Helaas heb ik nog niet heel veel tijd gehad om ermee te experimenteren. Ik heb het zo druk met school! Maar daar ga ik jullie verder niet mee vervelen. Ik heb al wel door hoe hij werkt omdat ik wel eens die van mijn moeder probeerde. Deze is wel een stuk nieuwer en heeft meer functies. Zo heeft deze live view, wat betekent dat ik niet door de zoeker hoef te kijken als ik een foto wil maken, kan hij HD-filmpjes maken (met autofocus!) en is het makkelijker om van opnamestand te switchen. Ik heb er een kitlens bij genomen omdat ik gewoon een makkelijke en lichte lens wilde, maar ik weet nu al dat ik er ooit nog een 50-millimeter lens bij ga kopen. Ondertussen kan ik ook nog de 35-mm en 18-300mm lens van mijn moeder gebruiken al heb ik voorlopig wel even genoeg aan de kitlens.

Hier alvast wat foto’s die ik afgelopen donderdag, toen de zon scheen, heb gemaakt. Als ik de camera wat beter door heb zal ik er nog wat over schrijven. En natuurlijk zal ik binnenkort nog een paar foto’s posten! Ik heb nu weer helemaal zin om te bloggen omdat ik eindelijk mooie foto’s bij mijn artikelen kan doen, haha.
DSC_0256DSC_0251DSC_0233DSC_0215