Pagina's

Poging 2: project 365 (week 1 + 2)

Ik heb ooit, vanaf mijn vijftiende verjaardag om precies te zijn, geprobeerd een project 365 bij te houden. Ik vond het alleen op gegeven moment echt niet meer leuk om te doen, omdat ik me ergerde aan mijn (compact)camera en ik gewoon geen interessante foto's kon maken. Bovendien had ik totaal geen tijd om het bij te houden. Toch kriebelde het al een tijdje om weer opnieuw te beginnen. Daarom besloot ik op twee januari spontaan om opnieuw te beginnen! Project 365 houdt in dat je elke dag een foto maakt, het maakt niet uit waarvan. Aan het einde van het jaar heb je een superleuk overzicht van je jaar en zijn je fotografieskills als het goed is ook verbeterd. Elke dag eventjes stilstaan bij het maken van een foto is een perfecte manier om je te ontwikkelen. 

Ik heb gewoon geen tijd om een aparte blog bij te houden. Daarom ga ik vanaf nu elke twee weken (of elke week, dat moet ik nog even zien) een update posten. Dit doe ik in plaats van het maandelijkse overzicht met foto's van mijn mobiel. Ik vergat namelijk de hele tijd foto's te maken, de camerakwaliteit van mijn telefoon is bagger en ik vond het helemaal niet leuk om die posts in elkaar te zetten. Ik vind het wel leuk om jullie elke maand even te vertellen wat ik ga doen en heb gedaan, dus daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen. Maar goed: tijd voor mijn foto's van de eerste twee weken!


1 januari - Avondeten - Ik wist op deze dag nog niet dat ik project 365 ging doen, maar gelukkig heb ik wel een foto gemaakt. Mama wilde dat ik een foto van het avondeten maakte, omdat ze het er leuk uit vond zien. We begonnen het jaar gezond met broccoli, zongedroogde tomaatjes en (iets minder gezonde) spekreepjes.



2 januari - Dreams Unlimited - Ik ging met Julia winkelen in Utrecht, en daar kocht ik in de sale bij The Body Shop dit parfum! Een flesje van 80 milliliter met een bodylotion kostte €25, terwijl normaal het flesje van 50 milliliter al rond de €28 euro kost. Ik had nog een cadeaukaart van tien euro dus ik kon hem echt niet laten liggen. Ik wilde dit luchtje namelijk al heel lang!


3 januari - Wie is de Mol - Wie is de Mol is weer begonnen! Dit is het enige televisieprogramma dat ik kijk en het enige programma dat me een uur lang kan boeien. Ze gingen bungeejumpen vanaf deze schoorstenen (?) en het was zó vet! Ik zat echt met een big smile op mijn gezicht dit te kijken, ik wil dit echt zelf nog eens doen!


4 januari - Frans leren - Het echte leven begon weer bijna, en dat betekende leren! Ik kende de woorden en zinnen supergoed, maar omdat ik geen bal van de grammaticaopdrachten in de toets begreep, had ik alsnog een 5,8. Ach, het klassengemiddelde was een 4,6, dus ik ben best tevreden.


5 januari - Thee - Deze groene thee met citroen zat in mijn kerstpakket, en hij was lekker! En antioxidanten zijn altijd goed, want ik had wel erg ongezond gegeten in de vakantie. 


6 januari - Meeuwen - Rond deze vijver zijn verschrikkelijk veel meeuwen. Ze zitten altijd op deze lantaarnpalen of de reling van de brug. Helaas bleven ze deze dag vooral in het water, maar ik heb alsnog een leuke foto kunnen maken. Alleen, waar is nummertje drie?


7 januari - Chocoladesmelter - Eindelijk had ik weer eens wat inspiratie voor mijn blog, dus ging ik eens lekker uitgebreid foto's maken. Ik schreef drie artikelen en dat lukt mij normaal echt nooit. Helaas waren ze daarna ook echt op en kwam er niet veel meer online.. Ik geef de toetsweek maar de schuld.


8 januari - Werken - Dit spreekt aardig voor zich toch?


9 januari - Avondeten - Vandaag moest ik weer werken, om 17:00 uur al. Dat betekende dat ik om 16:00 uur al moest eten, en dan heb ik geen zin in iets zwaars. Omdat ik alleen soep zo saai vind, nam ik er geroosterde broodjes met rosbief bij. 


10 januari - Nietzsche - Ik voelde me zó verschrikkelijk woensdag en donderdag. Ik had een kleine stressbreakdown, waardoor ik hoofdpijn kreeg en niet kon leren en nog meer stress kreeg. Ik was niet in de mood om een foto te maken. Deze foto maakte ik voor een klasgenoot die haar boekje van godsdienst kwijt was en geen kopietjes van dit hoofdstuk had. Om mijn emoties van die dag aan te tonen heb ik hem expres niet gedraaid, haha.


11 januari - Toetsweek dag één - Doordat het de dagen hiervoor niet zo goed ging, heb ik deze dag juist extra goed geleerd! Ik was om half 6 opgestaan om wiskunde te redden (en dat was aardig gelukt, yay!) en 's avonds heb ik ook geleerd, met de pomodorotechniek. Het ging niet geweldig (Pomodoro werkt gewoon niet voor mij) maar ik had wel mijn achterstand ingehaald. 


12 januari - Spiegelfoto - Heb ik eindelijk een good hair day, moet ik werken! Na vijf uur met een mutsje op je hoofd rondlopen zit je haar dus niet goed meer.


13 januari - Vriezen - Dit was de eerste echt koude dag. In het park was er dus al een heel dun laagje ijs te zien. De lucht was wel mooi!

En dit waren mijn eerste weken van 2013! Inmiddels zijn de eerste drie weken alweer voorbij, de tijd gaat zo snel! Volgens mij blijf ik dit zeggen, maar het voelt echt zo.

Doe jij dit jaar mee aan een fotoprofect? Of heb je ooit meegedaan aan Project 365?